Studiul despre flori continua. Mi-am propus sa-i vorbesc Vicai despre structura unei flori. Initial am vrut sa analizam impreuna o floare reala, insa ploaia nu ne-a permis acest lucru. Nu prea ma incanta idea de a folosi o plansa de hartie pentru studiul nostru (mi se pare plictisitor pentru Vica si sunt sigura ca isi va pierde repede interesul pentru subiectul nostru, iar scopul nu era acesta!). Mi-am amintit despre un craft foarte dragut si interesant, dar mai ales potrivit pentru activitatea noastra de azi. Asa ca repede am pornit la treaba: am adunat in graba cateva materiale de prin casa, am rasucit, indoit, prins, legat si gata – in zece minute am obtinut o macheta potrivita pentru studiu.
Sursa mea de inspiratie: http://www.homeschoolcreations.net/2011/03/parts-of-flower-craft/
Eu am folosit materialele pe care le aveam in casa, insa am urmarit ideea de baza pentru crearea acestui craft.
Ce am folosit eu?
In „dulapul cu comori” aveam cateva sarmulite (adunate in timp, de la ambalajul mai multor jucarii), pe care le-am potrivit de aceeasi marime si le-am rasucit. Cu un servetel de masa de culoare verde am imbracat sarmulitele rasucite si am obtinut tulpina florii. Servetelul de culoare alba l-am strans acordeon, l-am legat de mijloc cu o alta sarmulita si l-am prins de un capat al tulpinii (cu aceeasi sarmulita). Apoi am desfacut marginile servetelului alb si am obtinut o floare. Pentru aspectul estetic am lipit in mijloc o bulina galbena, decupata din hartie colorata. Dintr-o ata de rafie am taiat cateva bucatele si le-am legat de celalalt capat al tulpinii – asta e radacina! Din hartie colorata verde am decupat doua frunzulite si le-am lipit de tulpina.
Vicai i-a placut macheta. Si s-a distrat cu ea. Desi Vica stia despre petale, frunzulite si tulpina, aceasta macheta a ajutat-o sa retina si elementele de noutate – radacina si polen. Dupa ploaie, seara, am iesit afara. Bineinteles ca am desenat cu creta, spre mirarea noastra am gasit un loc uscat – plecase din parcare o masina :). Din joaca in joaca, din desen in desen, am ajuns sa desenam si floarea cu toate partile ei. A fost un prelej bun de a mai repeta inca o data structura florii.
Ploita ne-a ajutat si ea intr-un fel. Urmarind amandoua cum ploua si cum apa de ploaie intra in pamant, i-am explicat Vicai cum floarea „bea apa” (am extins un pic acest subiect si la alte plante – copacei, iarba). Daca la inceput i se parea ciudat faptul ca floarea are radacina, acum a inteles care e rolul ei. Cu macheta in manuta, se uita la radacina si tot imi spunea: „Vica are gurita. Bea apa cu gurita. Floare nu are. Bea cu radacina.”
Ploua tot mai tare si mai tare. Vica a devenit interesata de ploaie. Imi cerea sa tot stam la balcon, sa urmarim ploaia si sa prindem ploaia cu manutele. Din acest motiv am hotarat sa schimb subiectul si sa-i vorbesc despre ploita. Cum ne-am jucat noi „facand ploita” puteti vedea aici.
(Vica – un an si zece luni)